Forum .:HONDA TEAM:. Strona Główna
POMOC Rejestracja SzukajFAQ Zaloguj
Mini me z d15b2 na d15b7
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum .:HONDA TEAM:. Strona Główna » mechanika Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Mini me z d15b2 na d15b7
Autor Wiadomość
SiVy
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 5959
Skąd: CLIwland

Post Mini me z d15b2 na d15b7 Odpowiedz z cytatem
Jest już kilka d15b2 w klubie wieć myśle ze przyda sie taki tekst o modyfikacji d15
zacznijmy od tego co nam potrzeba...
1. Aparat zapłonowy TD-41U koszt około 300zł
2. ECU P06 koszt około 200zł
KODY ECU (żeby nikt was w ch### nie zrobił)
37820 - to powinno być takie samo dla manuala i automat. skrzyni biegów
P06- tak samo
A w tym trzecim przedziale liczb powinno byc coś takiego
5spd = 000, 001, 002, 003, A00, A01, A02, C00, C01, C02, J00, J01, J02
Auto = J50, J51, 901, 902, C50, C51, C52, A50, A51, A52
3. Wiązka a właściwie jej dwie części (ta trzecia która jest od strony kierowcy i przechodzi z komory silnikowej do kokpitu zostaje bo jest taka sama) koszt ok. 100zł
4. Kolektor dolotowy (kompletny) koszt ok. 200zł
5. rurka która łączy pompe wody z termostatem
6. uchwyt kolektora
7. Sonda lambda nówka (zamiennik) 80zł (wtyczke trzeba przerobić)
i tutaj zdjecie pogladowe co potrzeba zeby mieć 101 koni Razz



Od razu napisze ze nie jest tak kolorowo jak to wcześniej opisywano . . .
Po pierwsze nie ma szans wykorzystać starej wiązki ponieważ są inne wtyczki przy kompie



Po drugie sonda lambda jest 4 przewodowa a nie jedno jak w dpi

Po trzecie potrzebna jest rura łącząca pompe wody z termostatem



no to zaczynamy Smile
Należy zacząć od odłączenia akumulatora a następnie demontazu kokpitu :

1) Wyciągnąć obudowe zegarów(tą czarną) wykręcić zegary wypiąć pare wtyczek ...


2) Odkręcić kierownice i ‘’przełączniki’’ do świateł i wycieraczek
3) Odkręćić śruby które utrzymują całą deske rozdzielczą na swoim miejscu i ją wyciągnąć

Po wyciągnięciu wszystkiego powinno to wyglądac dokładnie tak:

4) Teraz należy zabrać się za wypinanie ECU (komputer) należy odkręcić 3 śruby i jedną nakrętke, wypiąć trzy wtyczki od ecu...

5) Odkręcanie dwóch elementów ‘’dmuchawy’’

6) Wyciąganie starej wiązki ...
Zaczynamy od komory silnikowej ponieważ tam się wiązka zaczyna.
Należy odkręcić i wyciągnąć wtyczki z puszki z bezpicznikami (dobrze jest odkręcić również podstawke na której stoi akumulator)

(przełożyć wszystko do kokpitu)
Teraz wypiąć wtyczke od drwi (od strony pasażera) to integralana część wiązki..
Należy odchylić ‘’wykładzine podłogową’’ i rozciać mate wygłuszającą i pomału wyciągać wiązke zapamiętując jak ona jest ułozona (najlepiej cykać fotki albo odznaczać wtyczki pisakiem) żeby później w to samo miejsce włozyć nową . . .

7) Wkładanie nowej wiązki ...
Na początku należy włozyć wiązke i dobrze ją umieścić w miejscach gdzie była stara ...
Zabrać się do podpinania wtyczek, najlepiej zacząć od lewej strony czyli od strony kierowcy.
Jeśli już to zrobimy to zabieramy się do zakładania wczesniej zdemontowanych elementów jak w punktach 1,2,3,4,5...
Ps. tylko w punkcie 4 zakładamy już kompa p06
Po założenu wiązki powinno wyglądać to tak:

Cool Komora silnikowa
Wpinamy wtyczki do puszki od bezpieczników i przykręcamy ją na swoje miejsce
Teraz wykręcamy aparat zapłonowy i kolektor dolotowy ...

Następnie wyciągamy wiązke z przedziału silnikowego (tutaj nie da się pomylić wtyczek wyszstko powinno pasowac bez problemu po założenu wiązki od mpi[d15b7])

W miejsce starej wiązki wkładamy nową i zakładamy aparat zapłonowy i kolektor dolotowy . . .

Teraz podpinamy wszystkie wtyczki i przewody doaparatu i kolektora (sprawdzić 2 razy)
Warto skorzystac ze schematów zamieszczonych poniżej żeby niczego nie pomylić....



9) Sonda lambda z racji tego ze to wielopunkt to sonda jest inna a mianowicie
cztero przewodowa więc należy ją wykręcić i wymienić . . .

10) Zakładanie akumulatora i sprawdzanie wszystkiego ponownie 2 razy aby błąd jakiś nie wyskoczył . . . GOTOWE MOŻNA ODPALAĆ ...


tekst w dużej mierze zapożyczony z ckpl

_________________
Z miłości do samochodów, z pasji dla ich piękna...
Wto Paź 23, 2007 21:44 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Reklama







Wto Paź 23, 2007 21:44
Einstein
Sympatyk


Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 178

Post Odpowiedz z cytatem
Wyje...ac 1000zl zeby miec tylko 10 kucykow wiecej nie warto.
Wto Paź 23, 2007 21:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Czesław
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1786
Skąd: Poznań / Włocławek

Post Odpowiedz z cytatem
A nie masz jakiegos teksu o mini me z d13b2 do d13b7 albo d13z6??

_________________
Wto Paź 23, 2007 21:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Nazwa Skype
SiVy
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 5959
Skąd: CLIwland

Post Odpowiedz z cytatem
CzeX15 napisał:
A nie masz jakiegos teksu o mini me z d13b2 do d13b7 albo d13z6??

jak znajde to zapodam

Ps ja tu widze 800zł poza tym wzrasta moc o 11kucy do tego robisz dolot na stożku do tego kolektor 4-2-1 od d16 i możesz mieć nawet ponad 120 kucy jeżeli wszystko zrobione bedzie z głową, a tak naprawde ni liczy sie sam wzrost mocy a bardziej momentu obrotowego!!
pozdr

_________________
Z miłości do samochodów, z pasji dla ich piękna...
Wto Paź 23, 2007 21:56 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
SiVy
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 5959
Skąd: CLIwland

Post Odpowiedz z cytatem
mówią ze 1 koń równa sie 100zł i tak jest wszedzie nie ma nic za darmo;)

_________________
Z miłości do samochodów, z pasji dla ich piękna...
Pon Sty 21, 2008 23:37 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czesław
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1786
Skąd: Poznań / Włocławek

Post Odpowiedz z cytatem
czy walek, glowica sa takie same w d15b2 i d15b7?

_________________
Pią Lut 13, 2009 13:03 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Nazwa Skype
Leszcz
Sympatyk


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 127
Skąd: Topólka

Post Odpowiedz z cytatem
oj czesiu widze że jesteś mało zdecydowany

_________________
(( )) ||\|| ||_ \// ||-|| (( )) ||\|| || )) //-\\
Pią Lut 13, 2009 17:48 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
rafalcrx
Klubowicz


Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 213
Skąd: topólka. kuj pom.

Post Odpowiedz z cytatem
to sa te same silniki.róznica jest w osprzęcie (dpi-mpi -aparaty zap.kompy,wiązki,kolki ssace,lambda) i pewnej rureczce Smile

_________________
NAPRAWA,MODYFIKACJE,SWAPY -RACHUNKI,FAKTURY -794261077
Pią Lut 13, 2009 17:52 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
RAFALcoupe
klubowicz
klubowicz


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 495
Skąd: GRUDZIADZ

Post Odpowiedz z cytatem
Jak ktos bedzie mial zamiar zrobic sobie mini-me d15b2/d15b7,bede mial do tej operacji graty. (:

_________________
Honda a été, est et sera.
KOSMETYKA I KONSERWACJA POJAZDÓW
Pią Lut 13, 2009 21:11 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Czesław
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1786
Skąd: Poznań / Włocławek

Post Odpowiedz z cytatem
za ile?

_________________
Wto Lut 17, 2009 21:49 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Nazwa Skype
RAFALcoupe
klubowicz
klubowicz


Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 495
Skąd: GRUDZIADZ

Post Odpowiedz z cytatem
Kolektor ssacy z listwa wtryskow i wtryskami kompletna,ecu,glowica kpl.,aparat zaplonowy.Dodatkowo mam osobno walek rozrzadu zawoty itd.Tloki z korbami+wal.1000zl.+poktywa zaworow od b7 GRATIS. Laughing

_________________
Honda a été, est et sera.
KOSMETYKA I KONSERWACJA POJAZDÓW
Sro Lut 18, 2009 14:06 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
molekss



Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: pomorze

Post Odpowiedz z cytatem
a jak z d13b2 zrobić d13b7? czy dużo się to różni od mini-me z d15b2 na d15b7 ? chodzi mi co konkretnie będę potrzebował przy tym modzie.

pozdrawiam
Pią Mar 06, 2009 19:59 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
SiVy
Klubowicz
Klubowicz


Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 5959
Skąd: CLIwland

Post Odpowiedz z cytatem
już było na forum, trzeba poszukac

_________________
Z miłości do samochodów, z pasji dla ich piękna...
Pią Mar 06, 2009 20:42 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Leszcz
Sympatyk


Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 127
Skąd: Topólka

Post Odpowiedz z cytatem
no cechu jeszcze wiązki będziesz potrzebował

_________________
(( )) ||\|| ||_ \// ||-|| (( )) ||\|| || )) //-\\
Pią Mar 06, 2009 21:27 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Box19 sport/cupe
Klubowicz


Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 762
Skąd: Wielgie/Włoclawek

Post Odpowiedz z cytatem
a mozna taka rozpiske mini-me z b7 na z6 byłbym wdzieczny chce wiedziec co i jak i ile to by mnie kosztowało

_________________
Honda Civic Ej2 D15B7
Pią Mar 06, 2009 22:58 Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama







Pią Mar 06, 2009 22:58
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum .:HONDA TEAM:. Strona Główna » mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

.:HONDA TEAM:.  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Design by Freestyle XL / Flowers Online