Autor |
Wiadomość |
mayday-82
Sympatyk

Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 859 Skąd: CRAzy Town :)) |
|
Tanie konie |
|
Jak już pewnie wiecie moc silnika spalinowego zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest temperatura pobieranego powietrza. Przedstawię wam teraz prostą i tanią metodę obniżenia temperatury w układzie dolotowym:
Na początku trochę teorii:
Zależność ilości powietrza od jego temperatury opisana jest tak zwanym równaniem Clapeyrona:
pV=nRT,
gdzie p-ciśnienie, V-objętość, n-liczność materii, R-stała gazowa, T-temperatura [w Kelwinach]
Aby wykazać jaki wpływ na ilość dostarczanego powietrza ma jego temperatura należy przekształcić odpowiednio równanie:
n=pV/RT
Przypuśćmy, że stan przed nasza modyfikacja opisany jest równaniem:
n1=pV/RT1
Zakładamy, że ciśnienie oraz objętość jest stała (silnik zasysa powietrze o ciśnieniu atmosferycznym [oczywiście taki bez turbiny] i określoną jego objętość, zależną od pojemności skokowej, obrotów oraz uchylenia przepustnicy).
Równanie drugie opisuje stan po obniżeniu temperatury w układzie dolotowym:
n2=pV/RT2
Przypuśćmy, że temperatura w układzie dolotowym wynosiła 30 stopni, a nam udało się obniżyć ją o 4 stopnie Celsjusza. Jak zmieni się szukana przez nas liczność materii?
n1=pV/R*303K
n2=pV/R*299K
n2=pV/R*(299K/303K)*T1
n2=pV/R*0,987*T1
n2=(pV/RT1)/0,987
n2=n1/0,987
n2=n1*1.013
Z powyższego wyprowadzenia wynika, że liczność materii wzrosła o 1,3%. Oznacza to, że silnik dostaje o 1,3% więcej masy powietrza, a komputer "dolicza" dodatkową dawkę paliwa. W efekcie auto tyleż samo zyskuje na mocy:) No dobrze powiecie, ale jak to zrobić w samochodzie? Otóż bardzo prosto! Potrzeba tylko trochę pianki termicznej, opasek zaciskowych i zdolności do prac technicznych. Na początek należy zakupić niezbędne materiały - piankę w sklepie z akcesoriami do klimatyzacji domowej, a opaski w sklepie elektrycznym. Najlepszym rozwiązaniem jest nasunąć izolator na cały przewód dolotowy, wycinając odpowiednie otwory na kable przepływomierza oraz odmę.
Jeśli jednak rury mają skomplikowane kształty należy odpowiednio porozcinać piankę, a w miejscu łączeń zacisnąć opaską. Ważnym elementem, którego zaizolowania nie można pominąć, jest puszka filtra powietrza. Często umieszczona jest w okolicy wentylatora chłodnicy, a jego duża powierzchnia dość mocno się nagrzewa. Tutaj nie będziemy mogli posłużyć się rurami z pianki. Pozostaje nam udać się do sklepu turystycznego i zakupić karimatę. Wiele problemów nastręczyć może połączenie kawałków tak, aby w całości chroniły puszkę przed ciepłem. Rozwiązanie tego problemu zależy tutaj tylko i wyłącznie od Waszej inwencji twórczej. Sprawa jest o wiele prostsza, gdy montujemy filtr stożkowy - wtedy do obwinięcia pozostaje nam tylko rura.
_________________ "...Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki
powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom..."
Soichiro Honda - Honda Corporation
http://www.youtube.com/watch?v=dgwMFhzlgEE |
|
Nie Sie 09, 2009 15:02 |
|
 |
Reklama
|
|
Nie Sie 09, 2009 15:02 |
|
 |
alizah
Gość
|
|
|
thanks for sharing the post, i love horse riding
|
|
Sro Lis 13, 2013 13:53 |
|
 |
Reklama
|
|
Sro Lis 13, 2013 13:53 |
|
 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|